BlogSoorten yoga & achtergrond

Welke boost gun jij jezelf?

posted by Marloes Faddegon

Titel: Boost Ι Ondertitel: Het handboek voor lichaam en geest Ι ISBN: 9789022329689 Ι  2015

Toen ik weer veilig op het bovenste trapje van de ladder stond, dacht ik: zonder yoga en meditaties was ik hier vast niet zo goed uitgekomen. Dit moeten meer mensen weten. En zo ontstond het idee om dit boek te maken. Omdat yoga en meditatie je zin geven om beter voor jezelf te zorgen.”

Boost’ is een persoonlijk geschreven boek met praktische tips om meer energie te krijgen. Na 12 jaar gewerkt te hebben als beauty- health- en wellnessjournaliste kwam Goedele Leyssen tijdens een zware periode in haar leven in aanraking met Kundalini yoga. Ze gooide het roer om, ging beter voor zichzelf zorgen, ervaarde het effect op onder meer haar energie en is inmiddels een succesvol yogadocent. Regelmatig geeft ze workshops, lezingen en yoga retreats. Marloes volgde een workshop bij haar en las haar boeken ‘Boost’ en ‘Balans’. In dit blog lees je meer over het eerst boek ‘Boost – het handboek voor lichaam en geest’.

Thema’s

Beauty, detox, energie en ontspanning zijn die vier hoofdthema’s waarbij yogaposities, ademhalingstechnieken, meditaties, voedings- en lifestyletips worden gegeven. Goedele verzamelde deze tips uit de Kundalini yoga, de ayurveda, de macrobiothische keuken en de raw food keuken. Ook verwerkte ze haar kennis van de 12 jaar als beautyjournaliste in haar boek. Achterin het boek vind je een deel met meer achtergrondinformatie over de Kundalini yoga.

Shortlist

Omdat de hoeveelheid tips in elk hoofdstuk nogal overweldigend kan zijn is het prettig dat er bij elk van de vier thema’s een shortlist is gemaakt. Hier vind je telkens 10 praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt. Alles tegelijk toepassen in je leven is denk ik voor veel mensen een flinke opgave. Om de motivatie erin te houden kan je met behulp van de shortlist telkens nieuwe tips erbij pakken om in te passen in je eigen leven en zo stap voor stap gedragspatronen veranderen en meer energie krijgen. Wil je het boek zelf in huis hebben dan kan je Boost bestellen via de onderstaande link:


Aan de slag!

Als voorproefje op het boek en om direct aan de slag te kunnen hieronder 5 goed uitvoerbare tips.

  1. Adem bewust: stel de timer op je gsm zo in dat hij elk uur afloopt en neem op die momenten de tijd om drie keer lang en diep te ademen
  2. Oefen triangle pose: triangle pose geeft al je hormonale klieren en spieren een tune-up. Probeer deze minstens 3 minuten te doen.
  3. Zet komkommer op je boodschappenlijstje: silicia is een mineraal dat in de schil van de komkommer zit. Het houdt je huid veerkrachtig en is goed voor je haar en nagels. Eet regelmatig komkommer en maak er sapjes mee als je een sapjesperser hebt.
  4. Kook eens wat vaker met kurkuma: kurkuma stimuleert de aanmaak van collageen en houdt je lichaam soepel. Van een theelepel kurkuma per dag blijft je lichaam jong.
  5. Beweeg!: bewegen is – naast slapen – de enige manier waarop je korte metten kunt maken met de stress in je lichaam. Ga regelmatig lopen, zwemmen of doe aan yoga.

ENERGIE IS ALLES. ALLES IS ENERGIE.
LUISTER NAAR JE LICHAAM. HET IS SLIMMER DAN JIJ.

favicon-welikeyoga

Misschien ook leuk?