BlogFood

Yoga, met volle maag?

posted by Rosalie

Een yoga-les volgen met volle maag voelt niet zo lekker, maar met een rommelde maag is ook geen pretje. Daarom wat te eten en drinken: voor, na en tijdens een yoga-les.

Voor

Het is beter om niet direct voor de les te eten, al je energie gaat dan naar het verteren van het voedsel en met een volle maag is er minder ruimte in je lichaam over om de asana’s uit te voeren. Twee uur voor de les eten is beter en dan het liefst niet te zwaar. Natuurlijk redt je niet altijd om op tijd te eten: door werk, afspraken of andere dingen. Yoga op lege maag zou ik dan ook niet adviseren, eet dan wat fruit, bijvoorbeeld een banaantje (waarom lees je hier) of wat kleins en na afloop van de les weer. Drink genoeg maar een half uur voor de les niet meer.

Tijdens

Water drinken tijdens de les is eigenlijk niet nodig, je stookt een vuurtje in jezelf op en als je water gaat drinken doof je dit juist weer en dat willen we niet. Mocht je nou echt dorst hebben neem dan een stokje maar klok geen halve liter weg.

Na

Wacht ongeveer een half uur a drie kwartier na de les met eten of drinken. Breng daarna je vochtbalans weer op peil met water, thee of een lekker gezond zelfgemaakt sapje of shake. Het is belangrijk om veel te drinken om de afvalstoffen af te voeren.

Geen zin in water?

  • Voeg wat verse munt en citroensap toe, lekker verfrissend!
  • Maak je eigen thee met gember, verwarmd je lichaam en pept je op. Een ander lekker (kruiden)theetje kan natuurlijk ook.
  • Maak je eigen sapje met een sapcentrifuge: sinaasappel, wortel, gember (mijn favo) en eventueel een handje spinazie.
  • Shake je eigen smoothie in de blender: boerenyoghurt, beetje (soja)melk, banaantje, bosbessen, mango of ander fruit. Geen fruitseizoen, probeer dan diepvriesfruit.

favicon-welikeyoga

Misschien ook leuk?