Slaap Meditatie Programma van Welikeyoga
BlogFood

Zomerfruit! lekker die aardbeitjes

posted by Rosalie

Als yogi zorg je goed voor je lichaam. Naast lichamelijk onderhoud hoort hier ook gezonde voeding bij! Je weet vast al dat het eten van groente en fruit goed voor je is. Met al dat zomerfruit gaat mij dat makkelijk af: kersen, frambozen, bramen en heerlijk zoete aardbeien, ik eet er lekker veel van zolang het kan. Why? In deze blog zoom ik in op voordelen van aardbeien!

Boordevol vitamine C

In aardbeitjes zit mega veel vitaminen C, alleen in een kiwi zit meer. Vitamine C is een antioxidant die ervoor zorgt dat schadelijke stoffen in je lichaam worden geneutraliseerd. Het is dus goed voor je weerstand, je huid en je haar.

Een goede bron van foliumzuur & kalium

Naast vitamine C bevatten aardbeitjes ook nog eens foliumzuur. Dit wordt ook wel vitamine B11 genoemd. Foliumzuur is belangrijk voor de groei van het lichaam en voor de aanmaak van bloedcellen. Daarnaast is het belangrijk voor de vroege ontwikkeling van ongeboren kinderen; dus ook goed als je zwanger bent! Verder zijn aardbeien een bron van kalium. Kalium is weer belangrijk voor de regulatie van je bloeddruk en het regelen van je vochtbalans in je lichaam.

 

Aardbeitjes zijn lekker!

Daarnaast zijn aardbeitjes gewoon lekker, zoet en zacht en kan je ze in veel gerechten verwerken. Ze zijn ook nog eens caloriearm. Een bakje aardbeitjes van 100 gram bevat ongeveer 29 calorieën. Benieuw of je beter vóór of ná je yoga-lesje kan eten? Hier lees je daar meer over.

Kortom genoeg reden om van deze heerlijke zomerse vrucht te genieten! Hier wat inspiratie:

smoothie-1444371_960_720

Blend de aardbeien mee voor een verse shake! Perfect voorafgaand aan je yoga-lesje (niet net ervoor).

yogurt

Leuk je yoghurt op: lekker na een intensieve yoga-les!

whipped-cream-421607_960_720 (1)

Eet ze als dessert, heerlijk met slagroom!

Enjoy the rest of your day!

favicon-welikeyoga

Misschien ook leuk?