Yoga houdingen & series

Rol jezelf op in de burrito Savasana

posted by Rosalie van den Boogaard

Drukke dagen voor de boeg of zin om een moment op te laden? Sluit je yogasessie eens af met een extra lange ‘burrito Savasana’. Je kan natuurlijk ook meteen naar de ’burrito Savasana’ komen.

Gun jezelf eens een kwartier of langer in deze houding. Hoe voel jij je na afloop?

Wat is een burrito Savasana?

In een eerdere blog vertelde we al meer over de klassieke Savasana. In deze blog geven we een leuke variatie. Zoals de naam ‘burrito Savasana’ al doet vermoeden rol je verschillende dekens stevig en strak om je heen. Je word dan zelf de inhoud van de burrito. Doordat je ingebakerd ligt voel je je veilig, warm en kan je misschien beter ontspannen. Voelt het claustrofobisch aan? Kies dan voor de klassieke Savasana.

Wat heb je nodig
  • Yoga mat om op te liggen
  • 4 dekens (2 dikke/stevige & 2 fleece dekens)
  • Eventueel een bolster
  • Eye pillow

Zo kom je in de ‘burrito Savasana’
  1. Kom zitten op je yogamat.
  2. Sla een dikke deken voor de helft open en breng die strak om je kuiten en bovenbenen heen. Een andere deken breng je strak rond je voeten zodat je voeten ook lekker warm blijven. Eventueel kan je nog een holster onder je knieën plaatsen. Dit is vooral fijn als je onderrug een beetje gevoelig is.  Zorg ervoor dat de deken strak om je benen heen zit.
  3. De tweede dikke deken breng je rond je heupen, buik en borst, de armen laat je vrij. Kom liggen.
  4. Stop jezelf strak en goed in. Breng de dunne deken over je haar en drapeer de deken over je schouders.
  5. Sluit je ogen en plaats een eye pillow op de ogen.
  6. Gun jezelf eens een kwartier of langer in deze houding.
Hoe voel jij je na afloop?

Misschien ook leuk?